Translate

jueves, 25 de abril de 2019

SETENA MOBILITAT: FINLÀNDIA

La setena mobilitat del projecte europeu que desenvolupa l'IES Comarcal durant
el període 2017-2019, va portar les professores Victoria Carceller i Conxa Marí a
Hèlsinki (Finlàndia) del 7 al 14 d'octubre de 2018.
L'objectiu d'aquesta mobilitat era assistir a un curs d'una setmana de duració que
explorava els diferents elements de l'èxit del sistema educatiu finlandès des d'un
enfocament ben pràctic. Aquest enfocament incloïa la visita a tres centres educatius,
a més de treballs de camp en les poblacions de Hèlsinki, Portvoo i Tallinn, en la veïna
Estònia.
El primer aspecte plantejat per l'organització va ser presentar les característiques de
la societat finlandesa (llengua, història, religió, costums, valors, etc), punt ben
interessant en tractar-se d'una societat tan allunyada de la nostra.
A continuació, se'ns va oferir una aproximació teòrica als fonaments del sistema
educatiu finlandès i a les possibles claus de l'èxit obtingut en termes de rendiment
acadèmic. Els tres dies posteriors es van dedicar a visitar tres centres educatius
diferents en la zona d'Espoo, als afores de la ciutat de Hèlsinki. Allí vam tenir
oportunitat de veure diversitat de centres (diversos en organització i també en aspectes
metodològics)així com de conviure amb professorat, alumnat i equips directius de les
escoles visitades.
Paral.lelament, es van realitzar treballs de camp i contextualització a la mateixa ciutat de
Hèlsinki, com a les localitats de Portvoo i Tallinn (Estònia) al temps que es fomentaven
les relacions entre els participants del nombrós grup de treball.
Finalment, el curs conclogué amb la posada en comú dels diferents grups de treball
i amb l'avaluació de l'activitat formativa. Aquesta sessió final va aconseguir destacar els
aspectes positius del sistema finlandés, però també revaloritzar les pràctiques docents
del professorat participant a partir de la reflexió final planificada i proposada
per l'organització.

EL CURS
EL PAÍS

No hay comentarios:

Publicar un comentario