Les professores Begoña Miranda González i Victoria Carceller Garrido participaren en el curs Creative and diverse assessment methods for education in 21rst century que va tindre lloc en la localitat islandesa de Borgarnes des del 4 fins al 10 de març de 2018.
Al llarg de set intenses jornades de treball, varen conèixer diversos enfocaments del procés d'avaluació, distinguint entre assessment of learning vs assessment of learning (avaluacions formativa i sumativa) i la conveniència, utilitat i aplicació de cada tipus, tingueren oportunitat d'assabentar-se de mètodes i instruments d'avaluació creatius lligats directament amb un nou enfocament de l'ensenyament , pugueren reflexionar sobre la importància i les implicacions de l'avaluació en el procés d'aprenentage així com del seu paper en el procés d'adquisició de les competències bàsiques per part de l'alumnat.
La metodologia del curs va combinar conferències amb treball pràctic, learning by doing, posant en pràctica diverses estratègies de treball cooperatiu. Dins del programa del curs pugueren visitar un centre de secundària i alguns indrets del impressionant medi natural islandés en una activitat inspiradora per crear projectes de treball cooperatius i interdisciplinars.
El grup de participants estava constituït per 18 persones procedents de centres educatius d' Alemanya, Croàcia, Estònia, Holanda, Portugal, Polonia i Espanya, professors i professores de diverses assignatures i etapes educatives, secundària , batxillerat, formació profesional i universitat.
El nivell de coneiximent en la matèria així com la professionalitat de les dues professores encarregades del curs, Gudrum Petursdottir i Cherry Hopton, han sigut dos elements bàsics per a l'éxit del curs, tant en allò referit als objectius acadèmics aconseguits com als aspectes organitzatius.
Sense dubte un curs de molta qualitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario